Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum. I am Nadia Syamila. Welcome to one of places where I pour my heart, my emotions, my feelings and most of the things out. May we inspire each other. Hope we meet in Jannah. Pray for me. And forgive me for my mistakes. Jazakallahukhayr.

Friday, April 22, 2016

Terlalu indah pemberianNya

Kita sebagai mukmin kena percaya sungguh2 dan redha setiap perkara yang terjadi pada ketika itu untuk kita adalah yang amat terbaik untuk kita.

Apabila kita redha dan bersyukur, kita akan menjadi hamba Allah yang paling bahagia. Kerna apa? Kerna kita hidup untuk hanya kerana Allah.

Percayalah wahai hamba Allah yang sedang bersedih, tangisanmu dan air matamu tidak pernah sia-sia di sisi Allah.

Terlalu indah tak terkata kurniaanNya kepada hambaNya yang benar-benar hanya menaruh harapan sepenuhnya kepada Ilahi.

Allah ada perancangan yang hebat untuk kita semua. Kita hanya perlu percaya sungguh2 dan tawakal sepenuhnya kepada Allah.

Allah dah janji kehidupan yang indah di dunia dan di akhirat buat hambaNya yang benar2 percaya kepadaNya, dan melakukan kebaikan.

Janji Allah itu benar. Hati kita kena percaya sahaja. Perlukah janji lain selainNya yang mencipta kita dan mengetahui segala isi hati kita?

Setiap pemberian daripada Allah, kita terima dengan hati terbuka, dan bersyukur. Ada hikmahNya dengan setiap pemberianNya, maka bersyukurlah

Teruskan bersujud kepadaNya, memohon hati yang sentiasa mencintaiNya lebih daripada segala-galanya. Kerna, dengan hanya cintaNya, kita kan bahagia.

Alhamdulillah ya Allah atas segala-galanya.


2 comments:

  1. Subhanallah akakk, this is really inspiring me, thank you for this reminder bcs i really need a motivation right now, May Allah swt bless you ;)

    ReplyDelete
  2. Dear nadia k, may Allah swt bless you more <3

    ReplyDelete